...

OP ZOEK NAAR LAGERE TOP

17 juni 2008, 11:11 | Guy Boscart | leestijd: 3 minuten | moeilijkheid: 7 / 12 | (0)

Wall Street is na het testen van enkele ste­un­pun­ten met een her­s­tel bezig, kan de markt nu verder omhoog? En waar wacht­en nieuwe koers­doe­len? We kijken daarom even naar de S&P 500, de Dow Jones en de Trans­port Index die ook belan­grijk is voor het komende ver­loop van de markt .…

OP ZOEK NAAR EEN LAGERE TOP

Veel indices hebben voor­lop­ig een bodem neergezet, redelijk diep want er waren maar weinig mensen die de indices tot die tar­gets had­den verwacht. Zelf heb ik ze tot op het laat­ste punt goed kun­nen aangeven want wie de site vaak bezoekt en aan de andere kant wie er lid is van onze ser­vice weet dat ik al weken lang aan­gaf dat de dal­ing zou stop­pen bij de Dow Jones rond de 12.000~12.100 pnt en de AEX de 450 pnt zou opzoeken. De DAX heb ik rond de 6600~6650 pnt aangegeven.

De posi­ties hebben we ook ges­loten iets boven de bodem, er wer­den op die laat­ste posi­ties mooie win­sten gere­aliseerd. Maar we kijken vooruit, zoals ik aan­gaf in eerdere updates zou de markt her­stellen met 3 tot 5%, ik noem het een super­sti­jging maar ik vrees dat het wat rustiger zal ver­lopen, de klim tot de lagere top kan zo wat langer gaan duren. Maar in pro­cen­ten scheelt het niks natu­urlijk, dus de tar­gets die ik heb hou ik vast. De leden hebben ze al doorgekre­gen, daar komen we in actie met enkele mooie posi­ties. Als u op tijd bericht wilt kri­j­gen dan kunt u zich aan­melden via deze link…

Hieron­der ziet u de grafiek van de Dow Jones, u ziet de ste­un en u ziet een paar weer­stand­sniveaus waar we naar­toe kun­nen. Let ook weer op dat 200-MA dat nu opnieuw aan het dalen is, een belan­grijke weer­stand bli­jft dat. U ziet de verkoop­pi­jlen en de koop­mo­menten waar we er net weer een hebben gekre­gen. Erop han­de­len heb ik niet gedaan omhoog, daar heb ik mijn rede­nen voor natuurlijk.

Dow Jones

TRUCK bedri­jven en RAIL bedri­jven oefe­nen druk uit op de Trans­port index de afgelopen dagen. De index ver­loor vorige week woens­dag (11 juni) meer 4.5% en sluit onder het 50-daags gemid­delde wat niet onbe­lan­grijk is. De Dow Trans­port Index presteerde als een van de besten op Wall Street dit jaar waar­door er nogal wat vra­gen los kwa­men hoe dit mogelijk is gedurende een recessie die er komt en de toren­hoge energiekosten waar de bedri­jven uit deze index toch mee te mak­en hebben.

Maar, door het spec­u­latieve gedrag bij deze index lijkt het erop dat er hier­voor een boete moet wor­den betaald in de toekomst, De index kan nog alti­jd in een soort vri­je val terecht komen waar er enkel in de buurt van de 4800 pnt een echte ste­un wacht.

Dow Jones Transport:

Ook de S&P 500 valt weinig meer te vertellen dan bij de andere indices alleen dat hier de energie wat meer gewicht draagd dan bij de andere indices, dus als de Olie sterk­er wordt kan dit als rem werken. Maar, over de breedte bekeken, ook hier het 50-MA, het 200-MA en de lijn over de top­pen bek­ijken, dus tot in de buurt van de 1400 pnt zit het wel redelijk goed en kun­nen we daar wat onderne­men. Exacte info stu­ur ik naar de leden, zie deze link voor de info hierover.…

S&P 500 Index:

Guy Boscart
US Markets


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.