...

Herinnert u zich deze nog?? Cat krabt Dow

29 maart 2005, 22:30 | US Markets Redactie | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 4 / 12 | (0)

Cater­pil­lar kri­jgt het voor zijn kiezen van­daag, herin­nert u zich nog het voor­beeld wat ik u hierover gaf in het artikel ” Staan de beurzen op knap­pen? Let dus op! ” .… De cyclis­che sec­tor staat blijk­baar onder druk en enkele bro­kers noe­men nu opeens de aan­de­len bin­nen deze sec­tor als gevaar­lijk … Waarom nu pas? Juist daarom heb ik u al eerder willen waarschuwen hierover .. Denk aan Gen­er­al Motors, er zullen er nog veel vol­gen … We kijken even naar de fun­da­mentele tabel …

Cater­pil­lar in de prob­le­men door veel te hoge verwachtin­gen en waardering?

Aan het koersver­loop en de angst bij enkele anal­is­ten te zien en te horen wel. Hou u vast als het fonds voor 2005 en 2006 niet zijn doel­stellin­gen kan behalen. 

En wat verwacht men voor 2005 en 2006?

2005 ==> 7,28 dol­lar per aan­deel
2006 ==> 8,39 dol­lar per aandeel

En nog­maals, wat denkt u wat er met de koers gebeurd als Cater­pil­lar in 2005 maar 6 dol­lar ver­di­end? En wat als er in 2006 maar 5 dol­lar wordt behaald per aandeel?

Dan prat­en we denk ik over een koers tussen de 60 en 70 dol­lar max­i­maal, de top ligt rond de 100 dol­lar de afgelopen weken. Dit is een van de rede­nen waarom wij short posi­ties hebben open­staan bij dit soort aan­de­len. En we hebben nog wel even de tijd denk ik.…

Guy Boscart
US Mar­kets


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.