...

Wall Street: Grote daling op komst

9 augustus 2006, 00:51 | Guy Boscart | leestijd: 3 minuten | moeilijkheid: 7 / 12 | (0)

De S&P 500 weer in gevecht met het 200-MA en de Death Cross bli­jft dwin­gen naar meer dal­ing … De Trans­port Index geeft het blijk­baar hele­maal op en staat op punt nog 10% te dalen … Het ziet er dus zeer slecht uit op Wall Street, sterk­er nog … Het zou me niet ver­won­deren dat er snel 10 tot 15% vanaf kan voor dat er weer wat lev­en in komt …We kijken van­daag naar de S&P 500 op dag en maand­ba­sis en de Trans­port Index op dag­ba­sis .…

Het begint er behoor­lijk eng uit te zien op Wall Street:

Enkele bek­ende sig­nalen geven meteen al aan dat het met deze index nu snel over en uit kan zijn, via de maand­chart kri­j­gen we op de lange ter­mi­jn al een paar verkoopsig­nalen bin­nen maar ook de dag­grafi­et ver­toont duidelijke sli­j­tage. Als de index niet boven die 1290 pnt kan sluiten dan zal de neer­waartse druk alleen maar toen­e­men, zek­er nu er een dubbele top staat rond die weer­stand. De index staat nu op het 200-MA waar­door een verdere dal­ing snel een extra verkoopsig­naal kan oplev­eren. Dan hebben we er meteen 3 te pakken, eerst de Death Cross (50-MA duikt onder het 200-MA) met daar­na de dal­ing tot onder het 200-MA. Als laat­ste zien we ook de indi­ca­toren die ver achter bli­jven ter­wi­jl er nog steeds geen duidelijk hogere top­pen komen bij de MACD en de RSI.

Onder de 1230~1235 pnt wordt het pas echt eng, dan staat de index onder zijn lange ter­mi­jn ste­un­li­jn met als gevolg dat de index in een vri­je val terecht kan komen. De 1190 pnt komt dan snel in beeld. De kans dat we onder die ste­un­li­jn gaan duiken schat ik in op ongeveer 70~75%.

S&P 500 dag

Op de maand­grafiek ziet het er nog min­der goed uit, de index laat daar voor het eerst sinds de start van de ral­ly een verkoopsig­naal via de MACD zien. Dit sig­naal kan men niet negeren waar­door we kun­nen aan­nemen dat er een slechte peri­ode aan zit te komen. Ook staat de index onder de lijn onder de bodems vanaf okto­ber 2002.

S&P 500 maand

De Trans­port Index:

De Dow Trans­port Index heeft op Wall Street een lei­dende rol, deze index zal na de dal­ing van de Bond markt als eerste de dal­ing inzetten waar­na de andere indices op een lat­er tijd­stip zullen vol­gen. Dat is een bek­ende regel toegepast via de Dow The­o­ry. De diver­gen­tie die nu wordt gevor­md tov van o.a. de Dow Jones die nog redelijk dicht bij zijn top staat (tot 7 augus­tus amper 3%) is een van de eerste seinen dat de lange run omhoog ten eind loopt. Vergeet ook niet dat deze index 1 jaar voor dat het her­s­tel op gang kwam eind 2002 als zijn bodem maak­te, nog maar eens een beves­tig­ing dat die The­o­ry wel degelijk opgaat.

Als we naar de dag van van­daag kijken dan valt meteen op dat het over en uit is met deze index, een poging tot her­s­tel kwam er wel maar die ral­ly werd zeer snel weer verkocht, de index staat weer rond zijn laat­ste bodem en wil verder omlaag richt­ing de 4000 pnt. Let erop dat de index onder het 200-MA staat, de verwachte dal­ing zal meer dan 10% bedra­gen zoals het er nu naar uitziet. 

Trans­port Index dag:

Guy Boscart
US Markets


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.