...

Waar komen moppen vandaan?

15 februari 2005, 12:54 | US Markets Redactie | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 7 / 12 | (0)

Iedereen vraagt zich wel eens af wie aan de oor­sprong ligt van de hon­der­den, neen duizen­den mop­pen die cir­culeren, vooral via het Inter­net de laat­ste tijd. Een Amerikaanse pro­fes­sor heeft een orig­i­neel idee over dit onder­w­erp.
Waar komen mop­pen vandaan?
Wat denkt u van deze:
Een blondje zegt tegen haar even blonde vriendin: ‘Dit jaar valt Ker­st­mis op een vrijdag.’
Waarop de andere: ‘Oei! Hopelijk is het dan niet de 13de!’

Of hier­van:

Wat is het verklein­wo­ord van hand­boeien?
Antwo­ord: een trouwring.

Of ook dit:
Een Belg vraagt aan de andere: ‘Wat is dichter­bij denk je, de maan of Parijs?’
Zijn landgenoot reageert veront­waardigd: ‘De maan natu­urlijk, of kan jij Par­i­js van hier zien misschien?’

En zo gaat dat maar verder.

U zult zich eve­nals wij van US Mar­kets wel eens afvra­gen waar al die mop­pen toch van­daan bli­jven komen.
Alan Dudes, een prof aan de Berke­ley-uni­ver­siteit van Cal­i­for­nia werd deze vraag ook gesteld ter gele­gen­heid van een lez­ing over humor.

Zijn reac­tie was als vol­gt: ‘Er zijn twee klassieke theorieën over het ontstaan van grap­jes. De ene zegt dat ze komen van beurs­make­laars, die toch tijd genoeg hebben tussen twee trans­ac­ties door om mop­pen te mak­en. Boven­di­en beschikken ze over een com­mu­ni­ca­tienetwerk om hun grap­jes rond te sturen.’ Dan ver­vol­gde de prof: ‘De andere the­o­rie zegt, dat mop­pen gemaakt wor­den door gedeti­neer­den, die toch tijd in overvloed hebben en een geboeid publiek.’

En hij besloot: ‘De laat­ste jaren zijn bei­de theorieën samengesmolten.’
Hier kun­nen we niets aan toevoegen.
US Mar­kets

Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.