...

Microsoft veegt Apple van de kaart

27 juli 2005, 15:52 | US Markets Redactie | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 7 / 12 | (0)

Een recente site van Microsoft stelt iedereen in de gele­gen­heid een hele reeks locaties in de VS te bek­ijken via lucht­fo­to’s, waarop kan wor­den inge­zoomd. Nieuws­gierig als we zijn, wilden we toch wel weten of de gebouwen van rivalen Microsoft en Apple op gelijk­waardi­ge wijze wor­den in beeld gebracht. Het resul­taat is ver­bazend…
Microsoft veegt Apple van de kaart
Soft­waregi­gant Microsoft heeft een nieuwe site gecreëerd die toe­laat in te zoomen op de lucht­fo­to van ste­den en gebouwen. De site is http://​vir​tualearth​.msn​.com/ en door bij voor­beeld een adres van een fir­ma in te geven kan je zien in welke omgev­ing ze gele­gen is en hoe het gebouw eruit ziet vanu­it de lucht. Heel leuk.
Bij wijze van test bekeken we de locatie van de schep­per van de site zelf. Hieron­der ziet u het resultaat.
U merkt het, mooie scherpe foto’s en op de boven­ste foto met het glob­ale overzicht staat zelfs de fir­manaam alsof het een aardrijk­skundig merk­teken is. 
Wat kri­jg je als dezelfde oefen­ing doet voor aart­sri­vaal Apple?
Het ver­schil met het resul­taat voor Microsoft is markant. Geen fir­manaam, geen scherpe foto’s. Gebouwen zie je eigen­lijk niet, lijkt meer op een bouww­erf. Nochtans is de locatie juist, vergelijk het adres met de mid­del­ste opname.
Wat wil Microsoft hier­mee aan­to­nen? Dat Apple geves­tigd is in een soort slop­pen­wijk? Of is hier opzettelijk een oude lucht­fo­to gebruikt? Is dit een onder­huidse aan­val op de eeuwige concurrent?
Miss­chien zullen som­mi­gen ons ervan beschuldigen, dat we achter alles iets gaan zoeken. Nochtans hebben niet meer gedaan dan enkele feit­en op een rijt­je zetten…
Jan Van Besauw
US Mar­kets

Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.