...

Kijken naar het luchtbellen festival

30 november 2004, 22:11 | US Markets Redactie | leestijd: 2 minuten | moeilijkheid: 8 / 12 | (0)

The Lone Trad­er” ziet over­al nieuwe bubbels ontstaan maar mist ze alle­maal, hoogtevrees en angst weer­houden hem ervan hier­aan mee te doen. We plaat­sen deze ervarin­gen anon­iem zodat iedereen die wat kwi­jt wil dit naar info@​usmarkets.​nl adres kan sturen. Uw ver­haal komt dan in deze veel gelezen rubriek, anon­iem.……

Ook de The Lone Trad­er” merkt dat hij veel mist de agelopen maanden:

De han­de­laren op Wall Street trekken het zich niet aan dat er in 1999 en begin 2000 al werd aange­toond dat een bubbel uiteen kan spat­ten, dat valt ons hier in Ned­er­land zek­er op gezien wij hier niet aan mee doen, 1 bubbel was al meer dan vol­doende. The Lone Trad­er” denkt nog met weemoed terug aan aan­de­len zoals UPC, KPN Quest, Ver­a­tel, Ende­mol en Open TV die alle­maal met euros heen en weer wer­den ges­lingerd. Het enige wat men nodig had was een schep om de euros die om onze oren vlo­gen te ver­plaat­sen. Het was een tijd dat nie­mand ver­stand van de beurs moest hebben, het was in de ocht­end kopen en net voor slot verkopen en een maand­salaris was bin­nen in 1 dag. 

Begin 2000 barstte de bubbel en de genoemde aan­de­len wer­den ver­pul­verd tot pen­ny stocks van enkele cen­ten tot amper 2 euro. Ook The Lone Trad­er” denkt soms nog met tra­nen in de ogen terug aan die woelige tijd, aan de tijd dat de beurs maar 1 kant op kon. Dit komt nooit meer terug denkt hij.

Sinds enkele maan­den trok Wall Street de aan­dacht en The Lone Trad­er” zag dat wat amper 3 jaar gele­den over­al ter wereld mis ging weer ontstaan op Wall Street. Hij zag com­modi­ties en zware indus­trie-aan­de­len ver­dubbe­len bin­nen korte tijd, en hij zag gelijk­soor­tige patro­nen bij som­mige aan­de­len uit 1998 tot 2000. Men denkt hier aan Apple, Ebay en Yahoo maar ook aan Taser en Research in Motion als absolute high­fly­ers. Toch kon The Lone Trad­er” het niet voor elka­ar kri­j­gen zich te lat­en ver­lei­den tot het mee­doen bij deze blijk­baar nieuwe zeep­bel. Hij wint dus niets, maar hij kan ook niets ver­liezen… We zulen het maar houden op Hol­landse nuchterheid …

The lone Trader”


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.