...

Elliot wave: Een analyse van de DAX Index

18 januari 2006, 12:05 | US Markets Redactie | leestijd: 2 minuten | moeilijkheid: 7 / 12 | (0)

Via de Elliot wave the­o­rie kijkt Wieb Kits naar de DAX index … Vol­gens de stieren is er een nieuwe impuls aan de gang van golf III die zijn eind moet vin­den tussen de 6000 en 8000 pnt, ter­wi­jl het vol­gens de beren de 2e poot van de cor­rec­tie is die in 2000 werd begonnen … In het cor­rec­tieve sce­nario ligt het koers­doel van de DAX tussen de 5300 en 6000 pnt … Een analyse van de DAX index .… <?xml:namespace pre­fix = o ns = urn:schemas-microsoft-com:office:office” />


Analyse van de Xetra DAX via de Elliot Wave theorie :

Vanaf begin 2003 bevin­dt de DAX zich, net als de overige indices, in een sti­j­gende opwaartse beweg­ing. Vol­gens de stieren is het een nieuwe impuls waar­van golf III zijn eind moet vin­den tussen de 6000 en 8000, ter­wi­jl het vol­gens de beren de 2e poot van de cor­rec­tie is die in 2000 werd begonnen. In het cor­rec­tieve sce­nario ligt het koers­doel tussen de 5300 en 6000

In de eerste grafiek zoomen we in vanaf augus­tus 2004, toen in een nieuwe opwaartse beweg­ing een nieuw golf­pa­troon werd gevormd. 

Grafiek 1: Klik op de grafiek om die hele­maal duidelijk te zien !

En dan zien we dat zow­el in het cor­rec­tieve als in het impulsieve sce­nario een voor­lop­ige top is gezet. Koers­doe­len (45005000 met mogelijke uitsch­i­eters) zijn in de rechter rode figu­ur aangegeven. Zow­el voor de beren als de stieren wordt de sti­jging voort­gezet, zodra deze cor­rec­tie achter de rug is. Immers, voor de beren is pas de A poot van een ZigZag geplaatst, ter­wi­jl voor de stieren nu golf 1 van III is gezet. 

De detail­grafiek hieron­der onder­zoekt hoe ver de B poot van de Zigzag of Golf 2 van III is gevorderd. Omdat er nogal wat ruimte naar bene­den beschik­baar is, heb ik gekozen voor een impulsief scenario

Grafiek 2: Klik op de grafiek om die hele­maal duidelijk te zien !

In bei­de scenario’s is duidelijk te zien dat de golf­pa­tro­nen nog niet “af” zijn. Bij een impulsieve dal­ing is de DAX aan het begin van de zwarte golf 3 van een paarse golf (3), ter­wi­jl bij een cor­rec­tief sce­nario mogelijk een ZigZag wordt gevor­md nadat zwarte gol­ven 4 en 5 zijn geplaatst. Het is echter waarschi­jn­lijk­er dat op dat moment niet meer dan de A poot van een grotere cor­rec­tie is gezet.

Ik verwacht dus voor­lop­ig lagere koersen, met op lagere niveaus natu­urlijk de nodi­ge opwaartse correcties.

Tot de vol­gende update

Wieb Kits
US Mar­kets


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.