...

TA Unilever en Fugro

27 april 2006, 12:02 | US Markets Redactie | leestijd: 2 minuten | moeilijkheid: 7 / 12 | (0)

Mar­cel Bron­ner bek­ijkt van­daag twee indi­vidu­ele aan­de­len die niets met elka­ar te mak­en hebben … ze komen uit een andere sec­tor … Unilever is de eerste, dit aan­deel is aan het con­solid­eren … Fugro zit net als de oliesec­tor nog steeds in de lift, nog wel .…
TA Unilever en Fugro :
Het mooie aan­deel Unilever heeft een belan­grijke verzwakking lat­en zien. Tot en met eind feb­ru­ari bewoog het aan­deel boven de rode sti­j­gende trendli­jn die als ste­un dienst deed. In maart zette de verzwakking door en zak­te Unilever door de steun. 
Onder de blauwe lijn zette Unilever in een eerder sta­di­um een lagere top neer en onder de donker­groene lijn ging het rap omlaag. Tij­dens deze dal­ing zak­te het aan­deel onder de rode ste­un­li­jn. Inmid­dels heeft Unilever ste­un gevon­den op de licht­groene ste­un­li­jn en deze vormt samen met de blauwe lijn het con­sol­i­datiepa­troon. De koers beweegt tussen deze twee lij­nen als het ware zijwaarts. 
Recent is ook nog de rode lijn getest, maar nu als weer­stand. Kijk voor dat moment naar de rode pijl. Al met al beweegt Unilever dus min of meer zijwaarts met een licht negatieve ondertoon.
Dan gaan we een blik op Fugro wer­pen, of moet ik vat zeggen? Net­jes boven de twee donker­groene trendli­j­nen en ook nog boven de licht­groene hor­i­zon­tale lijn. De grafiek ziet er dus pri­ma uit.
Een wolk­je aan de lucht zou de negatieve diver­gen­tie kun­nen zijn. Onder de oran­je lij­nen ziet u dat de koers hogere top­pen neerzet, maar dat de RSI niet mee­doet. Dat is geen regel­rechte ramp, maar wel iets om op te let­ten. Stel nu dat de koers ook nog eens onder de twee dichts­bi­jz­i­jnde groene lij­nen zou komen, dan is het zek­er zaak nog voorzichtiger te worden.
Mar­cel Bron­ner
© US Markets
Vraag voor Mar­cel? Mail: marcel@​usmarkets.​nl

27 april 2006.
Onder­getek­ende is tech­nisch anal­ist bij US Mar­kets en schri­jft daar­naast columns, analy­ses en financiële bericht­en. Hij heeft op het moment van schri­jven geen materieel belang of bez­it in de bespro­ken fond­sen of bedri­jven in dit artikel.


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.