...

Olie: Opletten want het kan lager

7 februari 2008, 09:16 | Guy Boscart | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 8 / 12 | (0)

De toch vrij ste­vige dal­ing van de Oliepri­js vraag om een analyse om te kijken hoe het er nu voorstaat … Ook kijken we naar de Olie Index die ook fors in moest lev­eren de afgelopen weken …

Olie en Olie Index

Olie

Na 3 pogin­gen om de $100 te door­breken moet de Olie nu toch een behoor­lijke stap terug mak­en tot een niveau waar we dit jaar en eind vorig jaar al enkele keren op terugkomen. Dat is in de buurt van de 85~86 dol­lar. Wat we daar nu zien is de lijn onder die bodems maar ook de oplopende ste­un­li­jn die al vanaf begin 2007 de koers van een vat Olie telkens opvangt. De vraag is of die dubbele en toch ste­vige ste­un het kan houden de komende dagen, naar mijn mening een toch belan­grijke ontwik­kel­ing die ervoor kan zor­gen of de Olie nog $10 omlaag moet of als er rond die ste­un een ste­vige oplev­ing komt met als koers­doel weer die 100 dollar. 

Let rond de $80 nu ook op het 200-MA dat als mogelijke tar­get gezien kan wor­den, toch zie ik de huidi­ge zone als wat belan­grijk­er voor het verdere ver­loop over pak­weg 2 maand.

Olie Index

De Olie Index ont­moet ook een belan­grijke ste­un­li­jn rond de 1230 pnt, tij­dens de vorige dal­ing werd de index nog opgevan­gen maar of dat de vol­gende keer ook zo zal zijn vraag ik me af. Onder die ste­un­li­jn die nu toch al sinds eind 2003 zijn werk doet kun­nen we een forse dal­ing verwacht­en met een eerste koers­doel rond de 1100 pnt en lat­er tot de 1050 pnt waar het 200-MA dan wacht.

Ook bij de Oliein­dex kri­j­gen we een besliss­ingsmo­ment dat grote invloed kan hebben op het verdere ver­loop over pak­weg 2 maand.

Guy Boscart
US Markets


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.