...

Olie CRASH? Of tijd voor RALLY?

11 september 2006, 07:52 | Guy Boscart | leestijd: 3 minuten | moeilijkheid: 5 / 12 | (0)

De Oliepri­js zakt fors, zeer fors tot onder een belan­grijke ste­un … Ook de Olie Index doet mee, hier oplet­ten de komende dagen … Is het bij­na over en uit met de dal­ing? Of zoekt het vat Olie niveaus op tussen de 62 en 65 dol­lar ? .… Verder kijken we ook naar het ver­loop van de ben­zinepri­js in de VS waar ik een grafiek van toon … Een analyse van de olie …

Olie nu op ste­un of nog verder omlaag?

De Oliepri­js kri­jgt er van langs, en niet zo zuinig ook … Vanaf de 80 dol­lar eind juli begin augus­tus tot de 66 dol­lar afgelopen vri­jdag (8 sep­tem­ber), dat is goed voor maar lief­st 14 dol­lar. Toch niet al te vreemd opkijken, eerder gebeurde dit ook. Zie vorig jaar vanaf de 71 dol­lar tot de 56 dol­lar en vanaf okto­ber 2004 met de top op 56 dol­lar naar de 40 dol­lar eind 2004 zoals u op de chart kunt zien. Daarom geen vic­to­rie gaan kraaien, als het omslag­punt wordt bereikt dan kan de Olie met een nieuwe en nog maar eens een ste­vige ral­ly begin­nen. Vreemd moet men daar zek­er niet van opkijken, de bewi­jzen daar­van ziet u op de chart. Ook tij­dens die vorige dalin­gen zorgde de groene ste­un­li­jn en het 200-daags gemid­delde ervoor dat de dal­ing werd stopgezet.

Eerst enkele weken onder die ste­vige ste­un bli­jven, dan kun­nen we gaan melden dat de lange uptrend die de Olie laat zien over is. Dat is op dit moment nog niet aan de orde. We zit­ten wel in de fase van oplet­ten, ofwel het moet de komende dagen duidelijk gaan wor­den welke richt­ing de olie gaat kiezen tot eind dit jaar.

Dat de kans op een fors her­s­tel bli­jft zeer groot, steev­ast vol­gde er na een test van die ste­vige ste­un een behoor­lijke ral­ly van 10 tot zelfs een keer 20 dollar.

Een long posi­tie lijkt me dan kan­srijk op de Olie, we gaan de leden daar­van op tijd inlicht­en. Die infor­matie kunt u ook ont­van­gen per mail en per SMSschri­jf u dan hier in

Tur­bo op de BRENT Olie? Zie hier voor de Turboreeks

Olie Index

De Olie Index moet fors terug, sterk­er nog … Mijn eerdere koers­doel werd bereikt nu de 1100 pnt op het bord staat. Ik zie nog een verdere dal­ing mogelijk tot rond de 1050 pnt. Mocht de Olie index daaron­der sluiten (en dat is niet onmo­gelijk) dan richt­en we ons op de 900 pnt waar de lange ter­mi­jn ste­un uitkomt. De dubbele ste­un rond die 900 pnt zal heel belan­grijk wor­den op de mid­lange en lange ter­mi­jn. Uit­er­aard hangt het er ook vanaf wat de Oliepri­js zal gaan doen de komende weken. Komt er een her­s­tel? Of kri­j­gen we nog lagere koersen? .… We wacht­en af ..

We han­de­len vaak met deze index via Tur­bo Mar­kets, nog geen lid? schri­jf u dan hier in

Tur­bo op de Olie Index? Zie hier voor de Turboreeks

Ben­zinepri­js

De ben­zinepri­jzen vol­gt men in de VS natu­urlijk op de voet, hier ziet u dat de pri­js per Gal­lon terug moet vanaf de 2,35 dol­lar tot nu de 1,60 dol­lar. Een forse dal­ing die we hier in Europa zek­er niet terug zien. Een beet­je vreemd natu­urlijk want elke sti­jging betal­en we dubbel en dwars. Stelt u zich eens voor dat door de Oliedal­ing van de afgelopen weken de pri­js van 1 liter ben­zine met meer dan 30% terug zou vallen, daar bli­jven we maar van dromen denk ik. Toch is dat in de VS mogelijk zoals u kunt zien op de grafiek hieronder.

Guy Boscart
US Markets


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.