...

ING zakt door de zware steunzone !!

4 april 2005, 23:29 | US Markets Redactie | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 4 / 12 | (0)

ING zakt onder de zware ste­un­zone rond de 23 euro … Tevens gaat dit gepaard met nogal zwakke indi­ca­toren en uit­er­aard het zwakke beurskli­maat op dit moment .… Dit alles voor­spelt niet veel goeds voor ING Groep op korte ter­mi­jn … Via deze analyse leest u meer over dit AEX fonds ……

ING zakt door de zware ste­un­zone op 23 euro. Een grote verkoop­golf kan op gang komen.

De sterke opmars die ING vorig jaar ges­tart is lijkt te wor­den door­bro­ken gezien het fonds onder de 23 euro uitkomt. De ste­un rond de 23 euro (LIJN A en LIJN E) lijkt het te gaan begeven. Het enige wat op dit moment ING nog zou kun­nen behouden van een dal­ing is het 50-MA. Met de indi­ca­toren die er zo zwak bijliggen op dit moment hebben we daar op dit moment toch weinig vertrouwen in. Op korte ter­mi­jn zien we de 22,6 euro (LIJN D) als eerste tar­get, lat­er komt de 21,6 euro (LIJN C) in beeld. 

Mocht­en de grote indices ste­un en kracht vin­den om een nieuwe oplev­ing te starten bestaat er een kans dat de dal­ing van ING Groep een valse beweg­ing was. Bij het houden van de ste­un kan er opnieuw ingestapt wor­den om met de uptrend mee te liften tot de zware weer­stand die we zien door LIJN B. We hanteren de 23,2 euro als belan­grijk punt om eventueel beslissin­gen te nemen. 

Indi­ca­toren:

Zow­el de RSI als de MACD staan er zwak voor, de RSI is dal­ende en heeft de sti­j­gende trend (LIJN F) neer­waarts door­bro­ken. De MACD duikt verder omlaag richt­ing de cen­ter­li­jn. Wel kan de 50-MA nog voor ste­un­t­je zor­gen. De 200-MA ligt nog ver onder de koers. 

Gui­do Damsteeg
© US Mar​kets​.nl


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.