...

Getronics, is de steun nog sterk genoeg??

4 april 2005, 20:31 | US Markets Redactie | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 3 / 12 | (0)

Getron­ics bereikt vol­gens plan de ste­un­li­jn op 1,77 euro (LIJN A). In de analyse van 18 maart schreven we al dat Getron­ics deze ste­un­li­jn zou kun­nen gaan opzoeken .… Nu komt de vol­gende vraag aan de beurt … kan deze ste­un het houden? .. Meer over dit AEX fonds .…

Getron­ics bereikt de ste­un­li­jn rond de 1,77 euro. Kan deze ste­un het houden??

In onze vorige analyse, zie: d.d. 18 maart 2005, schreven we al dat naar onze ideeën Getron­ics de ste­un­li­jn op 1,77 euro (LIJN A) ging opzoeken. Vlak daar­na opende Getron­ics flink lager om ver­vol­gens al een tijd­je net boven de ste­un­li­jn (LIJN A), de hor­i­zon­tale ste­un­li­jn (LIJN G) en de 200-MA te hangen. Tech­nisch gezien liggen er nu weer nieuwe sti­jgingskansen in het ver­schi­et met als eerste tar­get de oude ste­un (LIJN B) op 1,85 euro en de 1,95 euro (LIJN C). 

Wel is het een en ander op dit moment zeer afhanke­lijk van het huidi­ge beurskli­maat, de meeste indices staan net boven of net onder hun zeer belan­grijke ste­unen welke onder sterke druk staan door onder meer de oplopende rente en de zeer hoge oliepri­js. Mocht­en de indices de druk niet meer aankun­nen dan kan Getron­ics de ste­un­li­j­nen (LIJN A en LIJN G) breken om ver­vol­gens de gap van jan­u­ari op 1,67 euro te sluiten. 

Indi­ca­toren:

Zow­el de RSI als de MACD staan er niet sterk voor. De RSI is dal­ende en kan nog lager, al lijkt de negatieve trend (LIJN H) door­bro­ken. De MACD duikt onder de cen­ter­li­jn. Wel kan de 200-MA nog voor een ste­vige basis gaan zor­gen zoals de afgelopen dagen al lijkt te gebeuren. 

Gui­do Damsteeg
© US Mar​kets​.nl


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.