...

Duizelig

29 mei 2009, 20:24 | US Markets Redactie | leestijd: 5 minuten | moeilijkheid: 8 / 12 | (0)

Weer een prachtig voor­beeld van een groep mega­lo­mane bobos die zijn inge­haald door de realiteit waaruit zijzelf al jaren gele­den waren gestapt. Soms gaan dit soort ontwik­kelin­gen zo snel dat het zelfs Brederode zou gaan duize­len. Het kan verkere..


Afgelopen week was het zo ver dat PetroChi­na Exxon voor­bij ging in beur­swaarde. PetroChi­na is dit jaar 30% opgelopen in waarde en was afgelopen week ruim $335mrd waard juist voor Exxon dat $0.5mrd min­der waard was.

Het is zo maar een deelt­je van het suc­cesver­haal dat Chi­na is en zal wor­den. Chi­na is de meest dynamis­che economie op dit moment zal ook nog eens de groot­ste economis­che macht ter wereld gaat wor­den in de komende jaren. De VS moet dit alle­maal lij­dend onder­gaan en dat is geen pretje. 

We had­den het net over de groot­ste oliecon­cerns ter wereld waar de Chinezen nu de lei­d­ing hebben overgenomen maar wat dacht u van de banken? Daar is het mogelijk nog veel drama­tis­ch­er voor de Amerika­nen en hun bevriende Euro­pea­nen. In 1999 stond op het lijst­je van groot­ste banken Cit­i­group fier op num­mer één posi­tie met een mark­t­waarde van ongeveer $150mrd.

In 2009 staat Cit­i­group niet meer in de top-20 en staat de Indus­tri­al & Com­mer­cial Bank of Chi­na num­mer 1 en de tweede en derde posi­tie zijn ook voor de Chinezen. De eerste niet Chi­nese bank staat op num­mer 4 en heet HSBC. HSBC staat voor Hong Kong & Shang­hai Bank­ing Corp. dat zijn oor­sprong heeft in Azië. 

Miss­chien is het u ont­gaan maar de laat­ste 12 maan­den speelt er zich een lev­ens­gevaar­lijk spel af in de Duitse auto-indus­trie af. Porsche heeft de ambitie om Volk­swa­gen over te nemen en heeft daar­voor alle truc­jes de kast gehaald en ..faalt nu jam­mer­lijk. Porsche heeft via vooral derivat­en een zeer groot belang (51%) opge­bouwd in VW en wil naar 75% maar het plan is hopeloos inge­haald door de realiteit. 

Nor­maal kan een Porsche de ellende voor bli­jven maar nu gaat de recessie veel hard­er en komt deze met 350km voor­bij. Porsche zit nu opgezadeld met 9mrd schuld, de zak­en gaan slecht en zal nu zelf waarschi­jn­lijk de 10de loot aan de VW-boom wor­den. VW heeft de moed­er al een kredi­et ver­strekt van 700mln en met een beet­je hulp van banken zou Porsche miss­chien wel overeind kun­nen bli­jven. Weer een prachtig voor­beeld van een groep mega­lo­mane bobos die zijn inge­haald door de realiteit waaruit zijzelf al jaren gele­den waren gestapt. 

Soms gaan dit soort ontwik­kelin­gen zo snel dat het zelfs Brederode zou gaan duize­len. Het kan verkere..

Dit week­end in Gan­nTrad­er analy­ser­ap­port Brains&Analysis een uit­ge­brei­de analyse over de de huizen­markt. Verder diep­gaande tech­nis­che analy­ses en een nieuw artikel in onze reeks over Gann

Bestellen www​.gan​ntrad​er​.org/cms Meer info via www​.gan​ntrad​er​.org

Gan­nTrad­er viert feest

Deze week, op 6 juni om pre­cies te zijn, is het de 131ste geboortedag van onze inspi­ratiebron W.D. Gann en dat wordt natu­urlijk gevierd bij GannTrader.

U kunt, alleen deze week (van 30 mei t/​m 8 juni), een abon­nement bestellen op Brains & Analy­sis met een uit­zon­der­lijk hoge korting. 

U ont­vangt ons parade­paard­je onder de analy­ser­ap­porten Brains & Analy­sis 6 maan­den lang voor slechts 119 euro. (nor­male abon­nementstarieven zijn: 3 maan­den voor 99 euro, 6 maan­den voor 179 euro). 

Bestaande abon­nees kun­nen ook prof­iteren van deze aan­bied­ing door hun lopende abon­nement tussen 30 mei t/​m 8 juni al te te ver­len­gen met deze spe­ciale Gann ver­jaardag actie. (mits betaald bin­nen betal­ing­ster­mi­jn van 3 weken na bestelling).

Bestellen kan via www​.gan​ntrad​er​.org/cms

Gan­nTrad­er Brains & Analy­sis is een pro­fes­sioneel analy­ser­ap­port. Verzend­ing iedere zondag via uw per­soon­lijke Gan­nTrad­er account en mid­weeks een tussen­ti­jds rapport. 

Brains & Analy­sis bestaat uit drie onderdelen: 

1. Fun­da­mentele analyse: Vli­jm­scherpe achter­gron­dar­tike­len, fun­da­mentele- en macro economis­che analy­ses en een mod­el­porte­feuille door Ype schaap, voor­ma­lig directeur insti­tu­tion­al sales bij Kem­pen & Co. Ype neemt geen blad voor de mond en deelt me u zijn onovertrof­fen inside informatie. 

2. Tech­nis­che analyse: Via gea­vanceerde tech­nieken van o.a. Elliott en Gann wor­den nauwkeurig koop- en verkoop niveaus bepaald. Maar anal­ist Jan van Gemeren heeft als spe­cialiteit om ook aan te geven wan­neer te kopen of te verkopen door exacte tijd­doe­len aan te geven. Dus u kri­jgt inzicht in WAAR en WAN­NEER te kopen/​verkopen. Jan van Gemeren is voor­ma­lig ver­mo­gens­be­heerder en al ruim 20 jaar een bek­ende en gere­specteerde tech­nisch-anal­ist en colum­nist. Jan schri­jft o.a. regel­matig voor het Finan­ciële Dagblad.

3. Psy­cholo­gie: Dit aspect van beleggen wordt vaak zwaar onder­schat echter is van doorslaggevende beteke­nis om een suc­cesvol beleg­ger te zijn. Als beleg­ger zijn we onder­he­vig aan emoties. Ken U zelf en u bent u beter beleg­ger. Anal­ist Jos Magen­dans zit momenteel in het derde school­jaar van de bach­e­lor oplei­d­ing Psy­cholo­gie aan de Uni­ver­siteit Twente.

Daar­naast regel­matige artikels die de beleg­ging­stech­nieken van Gann verder uitdiepen.

Gemid­deld bestaat het weke­lijkse analy­ser­ap­port Brains & Analy­sis uit 25 – 30 pag­i­nas en het Mid­weeks tussen­ti­jdse rap­port uit 10 pag­i­nas. Daar­naast kri­jgt u als abon­nee exclusief toe­gang tot het besloten Brains & Analy­sis forum. Hier wor­den tussen­ti­jds korte analy­ses geplaatst en com­men­taar gegeven op economisch nieuws. U kunt op het forum vra­gen stellen aan de anal­is­ten of aan andere abonnees.

Bestellen kan via www​.gan​ntrad​er​.org/cms


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.